Kross Esker 4.0- Klasični majstor svih zanata

Avantura u nepoznato, cesta, gravel, blato, bikepacking, šumski putevi, čak i ciklokros, ili samo commute do posla, Kross Esker može sve navedeno uz zavidnu količinu udobnosti. Sve to testirano je na etapnom putovanju iz Zagreba za Vukovar koje je uključivalo dobar i loš asfalt, blato, makadam i nešto malo neplaniranih šumskih puteva.

Okvir Eskera izrađen je od čelika, koji je uz WTB Resolute gume od 42 mm glavni razlog velike udobnosti ovog bicikla, kao i svestranosti jer omogućava mnoštvo prihvata za nosače tereta, bidona, i blatobrane i to ga čini idealnim odabirom za duge ture sporednim cestama i neasfaltiranim putevima.

Za mijenjanje brzina zadužena je 10-brzinska grupa Shimano Tiagra  4700, očekivano precizna i mekana, tipično za Shimano grupe, dok je pogon FSA Omega 46/36, a za zaustavljanje su zaduženi mehanički diskovi TRP SPyre-C.

Prvi dan puta bila je etapa iz Zagreba do Pakraca, 132 km uz 530m visinaca što je Esker odradio besprijekorno. Prelazak sa standardnog pogona na FSA Omega 46/36 i kazetom 11/34 tražio je malo privikavanja i podsjetnik da je ovo dugoprugaš kojeg treba voziti u tempu i uživati u krajoliku. Zamjenom guma na nešto uži slick profil i prelaskom na tubless koje WTB ASYM kotači podržavaju, ovo može biti odličan zimski trening bicikl, ili u ovom slučaju, brzi touring bicikl.

Drugi dan puta bila je etapa iz Pakraca do Đakova preko Požege i Pleternice. 121 km uz gotovo 1000 m visinaca stavilo je naglasak na masu bicikla od 12.5 kg koja se osjeti na strmijim usponima, ali najmanji prijenos od 36/34 jednostavno anulira tu težinu i pušta vam da uživate u prizorima Zlatne doline. Nakon uspona uvijek slijedi spust i Esker je tu stabilan i siguran, a za zaustavljanje su zaduženi TRP Spyre mehanički diskovi koji posao odrađuju predvidljivo i sigurno, međutim obavezno ih prije puta treba razraditi metodom od nekoliko uzastopnih jakih kočenja kako bi se pakne i rotor bolje prilagodili.

Treći dan puta bila je kratka etapa od Đakova do Vukovara sa desetak km blata i gravela oko Piska Đakovačkog. Na tom dijelu Esker je kao kod kuće, upijao je sve vibracije i neravnine glatko i gotovo neprimjetno što je potvrda da je ovo zaista univerzalan bicikl s kojim se možete uputiti na daleki put bez straha od neasfaltiranih cesta ili pokojeg šumskog puta uz zavidnu razinu udobnosti.

Osim funkcionalnosti, Kross Esker je i stilski privlačan bicikl koji odiše klasikom za što je zaslužna kombinacija čeličnog okvira s odličnom maslinasto zelenom bojom s kromiranim detaljima i tan wall WTB gume.

 

autor: Aljoša Lijić