Specialized Levo SL vs. Levo

Specialized Levo i Levo SL imaju mnogo sličnosti, oba modela temelje se na Stumpjumper-u sa 150 mm prednjeg i stražnjeg hoda. Oba su 29colni bicikli s mtb komponentama i električni brdski bicikli. No, koje su razlike? Koji je pravi izbor za vas?

Specialized Levo SL vs. Stumpjumper vs. Levo in test – Is the MTB dead? |  ENDURO Mountainbike Magazine

Specialized-ov Stumpjumper i njegov električni kolega, Levo, nesumnjivo su dva najpopularnija i možda najpoznatija bicikla u svojim kategorijama. Poznati Stumpjumper pokrenut je kao hardtail davne 1981. godine i od tada je važan za oblikovanje inovativnog razvoja i novih tehnologija. Lansiranjem Levo-a 2015. godine, američka tvrtka izazvala je pomutnju u svijetu eMTB-a, a njezin novi eMTB brzo je postao jedna od najzanimljivijih opcija na tržištu. Visoka razina integracije, povezanosti, spretno rukovanje i privlačan izgled učinili su ga best buy modelom. Specialized je isto tako iznio još jednu inovaciju. Ostajući vjerni svojoj krilatici "Innovate or die", najavili su potpuno novi model- Specialized Levo SL.

Specialized Levo SL spada u novu kategoriju eMTB bicikala opremljenih manjim motorom koji je lakši, ali pruža manju potporu od konvencionalnih eMTB-a. Inženjeri iz Specialized-a odlučili su koristiti svoj vlastiti pogonski sustav, baš kao i ranije s Levo-om. U ovom slučaju riječ je o motoru Levo SL 1.1 jakim 35 Nm, koji je razvijen u uskoj suradnji s MAHLE-om. Sa svojim kompaktnim motorom i baterijom od 320 Wh, Levo SL se vizualno uklapa točno između Stumpjumper-a i Levo-a. Tek kad se približite, primijetit ćete da je Levo SL zapravo ebike. Levo SL dijeli mnoge tipične dizajnerske značajke Stumpyja, poput asimetričnog okvira-njegov zaštitni znak. Zbog niže izlazne snage i znatno niže težine sustava u odnosu na konvencionalni eMTB, modeli poput Levo SL-a izuzetno su zanimljivi i eMTB i MTB vozačima.

IZGLED

Levo je postigao iskorak na ovom području tako što ima unutarnju bateriju smještenu u donjoj cijevi i nema masivnu bateriju u stražnjem trokutu na kojem obično sjedi boca s vodom.

Levo SL koristi puno manju bateriju, tako da je promjer donje cijevi gladak i jedva veći od normalnih mtb bicikala. Pametne naljepnice i oblikovanje cijevi dodatno maskiraju donju cijev i čine je manjom. Područje motora je manje, također priključak za uklanjanje baterije- tako da je što minimalniji.

MASA

Jedna od najvećih razlika između dva bicikla je njihova masa. Levo SL teži svega 17,3kg, dok je masa Levo modela 21,3kg.

To na mnogo načina utječe na bicikl, uključujući rukovanje biciklom, stabilnost, prijenos, stavljanje bicikla na nosač vozila ili samo pomicanje bicikla.

MOTOR

Što se tiče snage motora, Levo ide ukorak s većinom konvencionalnih eMTB-a. Motor Specialized 2.1 ispušta nevjerojatnih 90 Nm okretnog momenta (560W) i nudi do 410% pomoći. Levo SL ima Specializedov vlastiti SL 1.1 motor. To je isti motor pronađen na Turbo Creo-u, samo s drugačijom softver tune-om. Motor isporučuje 35 Nm okretnog momenta (240W) i udvostručuje vašu snagu za vrhunske performanse. Levo SL vam nudi 2x pomoć pri pedaliranju, dok Levo nudi 4x.

I isporuka snage je jedinstvena s Levo SL-om koji isporučuje mali okretni moment pri vrlo niskim okretajima, ali generira postojani moment od 50-120 o / min. S druge strane, Levo stvara puno okretnog momenta pri vrlo niskim okretajima, a zatim pada iznad 90 o / min.

Ova razlika u moći diktira sasvim drugačije iskustvo vožnje. Uz asistenciju Leva lakše će te stići na nedostižne vrhove planine. To se može učiniti u načinu Turbo ili Shuttle.

Uz Levo SL, vozač je uvijek aktivni sudionik svakog uspona. Vozača se potiče da pedalira i napreže se u svakom trenutku. Rijetko postoji osjećaj da je vožnja prelaka ili da 'nije dovoljno vježbati'. S druge strane, kada je vozač umoran ili mu je na kraju zadnjeg uspona ostalo pola baterije- shuttle do kraja, što je na Levu prilično korisno. 

BATERIJA

Za veliki motor potrebna je velika baterija. Levo ima kapacitet baterije od 700 Wh, što je više nego dvostruko od Levo SL-a od 320 Wh. Ipak, ovo nam zapravo ne govori koji bike ima veći domet. Čak i bez dodatne produžne baterije s dometom od 160 Wh, Levo SL vas može iznenaditi.

Levo ima vodeću prednost u klasi s ugrađenom baterijom od 700Wh. Levo SL se s time ne može mjeriti, ali as u rukavu su modularne baterije. S unutarnjom baterijom od 320Wh, on besprijekorno integrira bateriju od 160Wh. Druga konfiguracija je uklanjanje unutarnje baterije i samo rad na eksternoj bateriji u nosaču.

 

..i koji si ti tip Levo vozača? :)